EU e-Privacy Directive

Speeq.pl uŇľywa plik√≥w cookies. KorzystajńÖc ze strony wyraŇľasz zgodńô na ich przyjmowanie.

Dowiedz sińô wińôcej

WyŇāńÖczyŇāeŇõ cookies. JeŇõli chcesz to moŇľesz przywr√≥cińá pliki Cookies.

Dzińôkujemy za akceptacjńô ciasteczek na swoim komputerze. Ta decyzja moŇľe byńá jednak zmieniona.

Speeq - nauka jńôzyk√≥w na urzńÖdzenaich mobilnych

  • Kontakt
  • Faq
  • SŇāownictwo
  • Aplikacja
  • Strona gŇā√≥wna
  • Polski
    • English
    • Deutsch
Home Aplikacja Kotwice pamińôciowe

Kotwice pamińôciowe Speeq‚Äôa sńÖ sposobem na duŇľo szybsze zapamińôtanie danego sŇāowa poprzez jego skojarzeniowe powińÖzanie z dobrze znanymi Ci przedmiotami, osobami, obrazami. Strategia kotwic opiera sińô na znanej od czas√≥w greckich mnemotechnice nazywanej dziŇõ TechnikńÖ SŇā√≥w Zastńôpczych (TSZ). PoniŇľej dowiesz sińô jak uŇľywańá tej techniki w nauce.

Nauczymy Cińô jak zwielokrotnińá szybkoŇõńá zapamińôtywanego materiaŇāu poprzez Technikńô SŇā√≥w Zastńôpczych*, Mnemotechnikńô* pozwalajńÖcńÖ zdziaŇāańá cuda w Twojej pamińôci dzińôki skojarzeniom.

Jak stworzyńá kotwicńô pamińôciowńÖ?

JeŇõli chcesz skutecznie zapamińôtańá, poŇāńÖcz nowe sŇāowo z czymŇõ dobrze znanym wykorzystujńÖc potńôgńô Twojej wyobraŇļni. Fundamentem dobrej kotwicy jest wyobraŇľenie sobie absurdalnej, pozytywnej, Ňõmiesznej lub wyolbrzymionej sytuacji powińÖzanej z danym sŇāowem wg. zasady:

OBRAZ + AKCJA = ZAPAMIńėTANIE

Bardzo pomocne bńôdńÖ:

  1. Zobaczenie obrazu oczami wyobraŇļni wraz ze szczeg√≥Ňāami
  2. WyobraŇľenie sobie kolor√≥w kluczowych przedmiot√≥w
  3. Dodanie ruchu i akcji do kaŇľdej historyjki
  4. AbsurdalnoŇõńá, przesada i humor uŇľyte gdzie tylko sińô da
  5. WyobraŇľenie sobie dŇļwińôku, zapachu, dotyku, smaku zwińÖzanego z sytuacjńÖ
  6. KolejnoŇõńá i uporzńÖdkowanie
  7. Bycie osobiŇõcie w centrum wydarzeŇĄ ‚Äď myŇõlenie z perspektywy ‚ÄěJA‚ÄĚ

PrzykŇāady tworzenia kotwic pamińôciowych

PrzykŇāad 1:

EMBANKMENT [embenkment] - WAŇĀ

Faza I. PodziaŇā sŇāowa na czńôŇõci.

Dzielisz nieznane sŇāowo na czńôŇõci nadajńÖce sińô do powińÖzania w pamińôci ze znanymi Ci przedmiotami, osobami, sytuacjami. W tym przypadku moŇľe to byńá:

EMBANK + MEN = MBANK + superMEN

Nie jest tu kluczowy dokŇāadny zapis fonetyczny sŇāowa, ale powińÖzanie jego najwaŇľniejszych element√≥w z dobrze Ci znanymi obiektami.

Faza II. UŇāoŇľenie historyjki.

UkŇāadamy prostńÖ historyjkńô, obowińÖzkowo powińÖzanńÖ ze sŇāowem WAŇĀ, kotwica moŇľe wyglńÖdańá, wińôc np. tak:

Czerwony bankomat MBANKU dynda sobie na ramieniu superMENa. Widańá jeszcze wyrwane kable. SuperMEN biegnie WAŇĀEM wzdŇāuŇľ rzeki. Zostawia za sobńÖ pas zoranej trawy w mińôkkim WALE, z kt√≥rego prawie wylewa sińô woda. Za nim gonińÖ zdyszani policjanci.

Faza III. Przyswojenie kotwicy.

Powt√≥rz sobie w myŇõlach historyjkńô z naciskiem na kluczowych graczy tej opowieŇõci MBANK, MEN i WAŇĀ. Przypominaj sobie jńÖ ilekrońá bńôdziesz powtarzaŇā dane sŇāowo. JeŇõli wŇāaŇõciwie uruchomisz wyobraŇļnińô, po kolejnych powt√≥rzeniach historyjka nie bńôdzie juŇľ potrzebna a sŇāowo zostanie skutecznie zapisane w Twojej pamińôci.

PrzykŇāad 2:

VANISH [wanisz] - ZNIKAńÜ

Tu moŇľemy zastosowańá prostńÖ technikńô skojarzenia z dobrze znanym produktem - pŇāynem do odplamiania.

WyobraŇļmy sobie r√≥Ňľowy VANISH jak z reklamy, otwieramy opakowanie, wlewamy pŇāyn na nasz nowiutki najlepszy sweterek.Ten zamiast sińô od plamińá zaczyna nam ZNIKAńÜ w oczach. Pr√≥bujemy jakoŇõ cofnńÖńá ten proces energicznie dodajńÖc duŇľo wody, ale chwilńô p√≥Ňļniej sweterek ZNIKA caŇākowicie i zostajńÖ nam tylko dwa guziki.

Kluczowe postacie: VANISH ‚Äď ZNIKAjńÖcy sweterek

PrzykŇāad 3:

CLUMSY [klamzi] - NIEZRńėCZNY

KLAM + ZI = KLAMKA + ZIMNA, NIEZRńėCZNY = NIE RńėCZNY

WyobraŇļmy sobie, Ňľe musimy nacisnńÖńá KLAMKńė, kt√≥ra jest bardzo Zimna. NIE moŇľemy zrobińá tego RńėCZNIE bo rńôce mamy zwińÖzane z tyŇāu. Pr√≥bujemy to zrobińá ustami, ale do KLAMki z ZImna przymarza nam jńôzyk.

Kluczowe postacie: KLAMka ZImna ‚Äď NIE zRńėCZNIE

PrzykŇāad 4:

ASSUMPTION [esapmszyn] ‚Äď ZAŇĀOŇĽENIE

ES + SUM + PSZEN

Olbrzymia literka ES siedzi sobie z wńôdkńÖ na brzegu WisŇāy. Przed nińÖ wystaje z wody zielona gŇāowa SUMa, kt√≥ry naŇõmiewa sińô z niej woŇāajńÖc ‚ÄěESKA ‚Äď kreska!‚ÄĚ. Ta, wyjmujńÖc z garnka peŇānego gotowanej pszenicy malutkńÖ PSZENiczkńô, pr√≥buje jńÖ bezskutecznie ZAŇĀOŇĽYńÜ i ZAŇĀOŇĽYńÜ i ZAŇĀOŇĽYńÜ na haczyk, Ňľeby zarzucińá wńôdkńô ale PSZENica cińÖgle wypada jej z rńÖk.

Kluczowe postacie: ES, SUM, PSZENica ‚Äď ZAKŇĀADAńÜ

PrzykŇāad 5:

SHAGGY [szagi] - KUDŇĀATY

Piosenkarz SHAGGY ma tak duŇľe i KUDŇĀATE afro, Ňľe nie mieŇõci sińô w drzwiach na scenńô i nie moŇľe wejŇõńá na koncert. Pr√≥bujesz go przepchnńÖńá ale KUDŇĀY sińô nie mieszczńÖ.

Kluczowe postacie: SHAGGY - KUDŇĀY

Dodatkowe wskazówki

  1. Wprawy posŇāugiwania sińô tńÖ metodńÖ nabiera sińô juŇľ po kilkunastu pierwszych kotwicach.
  2. Aby lepiej zapamińôtańá i zaakcentowańá kluczowe sŇāowa w historyjce zapisuj je duŇľymi literami (CAPS LOCK wŇāńÖcza sińô poprzez dwukrotne stuknińôcie w SHIFT)
  3. Najlepiej dziaŇāajńÖ kotwice wymyŇõlone samodzielnie, ale kotwice innych os√≥b sńÖ Ňõwietnym Ňļr√≥dŇāem inspiracji dla Twojej wyobraŇļni!
  • Stw√≥rz i dodaj swojńÖ wŇāasnńÖ kotwicńô pamieciowńÖ.

  • PrzeglńÖdaj i dodawaj do ulubionych kotwice innych uŇľytkownik√≥w.

a

  • Korzystaj z moŇľliwoŇõci oceny kotwic.

 

Regulamin

Aplikacje do pobrania

  1. iPhone
  2. iPad
  3. Android

Angielski - Polski

HiszpaŇĄski - Polski

Niemiecki - Polski

Spanish - English

German - English

Spanish - German

French - German

Francuski - Polski

Angielski - Polski

HiszpaŇĄski - Polski

Niemiecki - Polski

Spanish - English

German - English

Spanish - German

French - German

Francuski - Polski

Angielski - Polski

Niemiecki - Polski

HiszpaŇĄski - Polski

Spanish - English

German - English

Spanish - German

French - German

Francuski - Polski

Najlepsze kotwice

Brak rekordów
  • ale - but
  • BAT jest skuteczny, ALE tylko na konia.
  • Autor: zbkw
  • ŇõcińÖgnńÖńá - take off
  • TEJ KObiecie pomogńô ŇöCIńĄGNńĄńÜ pŇāaszcz, byńá moŇľe pod spodem ma tylko bieliznńô? PomyŇõlaŇāem zanim zobaczyŇāem F. OFF :)
  • Autor: magzet
  • dostarczańá - provide
  • Provide jak PROVIDENT dostarczajńÖcy pienińÖdze
  • Autor: borosz
  • kwestia - issue
  • DuŇľy biaŇāy mISSUE KWESTUJE pod bramńÖ ZOO zbierajńÖc na karmńô. To KWESTIA mISSIA przyszŇāoŇõci
  • Autor: intero
  • wymyŇõlańá - make up
  • Modelki muszńÖ wcińÖŇľ WYMYŇöLAńÜ dla siebie MAKE UP
  • Autor: zbwk
  • zam√≥wienie - order
  • Babcia niusia zŇāoŇľyŇāa ZAMOWIENIE na 100kg pierza Ňľeby zrobińá koŇādry dla caŇāego osiedla. DostaŇāa za to ORDER od Tuska.
  • Autor: lepniak

Jńôzyki

SŇāownictwo

NEWSY

  • Wersja 1.53 w Google Play
  • Wersja 2.21 kompatybilna z iOS 7
  • Speeq 3 x pierwszy!
  • Wersja 2.2 update na iOS
  • Nowa aktualizacja 2.1.3 do wersji Speeq Angielski | Polski free dostńôpna w Appstore

FAQ

Faq

  • Dodaj Dodaj
  • Filtr Pogrupowane przez
    • Nic
    • TytuŇā
Brak rekordów
  • Wyb√≥r klawiatury w opcji Pisania
    • EdytujEdytuj
    • WidokWidok
  • Wymagania sprzńôtowe
    • EdytujEdytuj
    • WidokWidok
  • Mam problem z uruchomieniem Speeq po zainstalowaniu, co zrobińá?
    • EdytujEdytuj
    • WidokWidok
  • Do czego sŇāuŇľńÖ kolekcje?
    • EdytujEdytuj
    • WidokWidok
  • Czy mogńô zmienińá sw√≥j login w aplikacji?
    • EdytujEdytuj
    • WidokWidok

Pobierz

  • Pobierz aplikacjńô z App Store
  • Pobierz aplikacjńô z Google Play
  • Pobierz aplikacjńô z Windows Market

Linnova © 2014

mastafu design